[i5oo]
DE LA VILLE DE PARIS.
lément, de nosd. Comptes, Generaulx tant sur le fait de noz finances que des aydes, Prevost de Paris et à tous noz autres justiciers et officiers ou à leurs lieutenans presens et advenir, et à chascun d'eulx si comme à luy appartiendra, que de noz presens oc­troy et concession ils facent et laissent lesd, supplians joyr plainement et entierement soubz les condicions dessusd. Et en ce faisant, leur seufrent et permettent prendre et lever lesd, vi deniers pour livre sur led. bestail à pié fourché et poisson de mer, et lesd, dix solz pour poise de sel, durant led. temps de six ans tant seulement, sans ce qu'il puisse thirer plus avant ne thirer à consequence comme dit est, en oyant par nozd. gens des Comptes les comptes desd, de­niers; et toutes les sommes que ledict Receveur d'iceulx en aura paiées pour lesd, constructions et ediffice dud,, pont tant seulement, passent et allouent
en sesd, comptes, en rapportant sur iceulx lesd, mandemens et acquictz desd. Gouverneurs de Paris deuement expediées, elles quittances de ceulx qui en auront eu les paiemens; car tel est nostre plaisir, nonobstant quelzconques restrinctions, mandemens ou deffenses à ce contraires.
"En tesmoing de ce, nous avons fait mettre nostre scel à cesd, presentes. Donné à Orleans le dix neufmc jour de Decembre, l'an de grace mil quatre cens quatre vingtz et dix neuf, et de nostre regne le deuxiesme. "
Sur le resply desquelles lettres est escript ce qu'il s'ensuit:
"Par le Roy, monsr le cardinal d'Amboise, le sr de Gyé, mareschal de France, maistre Jaques Hurault, tresorier, les Generaulx des finances et autres presens...
Ainsi signé : Robineau.
1500.
XV. ----- ASSEMBLE'E FAICTE POUR l'eNTRe'e DU DUC DE JUILLIERS.
4 janvier 15oo. (Fol. 11 v°.)
Le quatriesme jour de janvier l'an mil quatre cens quatre vingtz dix neuf, eri l'assemblée faicte en l'Os-tel de la ville de Paris, où estoient maistre Robert Thiboust, conseiller du Hoy nostre s° et president en sa Court de Parlement, les Commis au gouverne­ment de lad. ville avec plusieurs Conseillers, Quarte­niers et bourgois d'icelle ville, ont esté leues unes lettres envoyéez de par le Roy ausd. Commis, por­tans creance à la personne de messire Jaques d'Es­touteville, chevalier, prevost de Paris, avec unes
autres lettres escriptes par led. prevost de Paris à maistre Jehan de Marle, l'un desd. Commis, faisant mencion du recueil que le Roy veult et entend estre fait au duc de Julliers W. Et après lecture faicte desd, lettres, a esté conclud que, pourl'onneurdu Roy et en luy obeissant, on envoiera de par lad. Ville aud. duc de Julliers, si tost qu'il sera arrivé, huit quartes d'ypocras, huit laiettes d'espices et douze torches, et par chascun jour après ensuivant quatre quartes d'i-pocras et quatre quartes de vin.
XVI. — Arrest sur la cheute du pont.
9 janvier 15oo. (Fol. 11 v°.)
Le neufiesme jour dud, moys de Janvier 1111e un11 xix, a esté donné et prononcé certain arrest en la Court de Parlement, dont la teneur s'ensuit :
Extraict des Registres de Parlement. "Veu par la Court le procès fait, tant par l'ordon-
nance d'icelle que par les Presidens de la Chambre de Parlement, icelluy vaccant, à l'encontre de maistre Jaques Piedefer, Prevost des Marchans, Anthoine Malingre, Loys de Harlay, Bertrand Ripault et Pierre Turquain, Eschevins de la ville de Paris, Estienne Boucher, Simon Aymet<2>, qui estoient Es-
'" Guillaume VIII, de passage à Paris, se rendant à Orléans auprès du roi Louis XII, choisi pour médiateur entre ce prince el Charles d'Egmond, duc de Gueldre.
(2) L'Armoriai de Beaumont modifie ainsi les noms de trois des officiers de Ville mentionnés dans cette lisle : «Bernardn Ripault, Pierre c Turquant,n Simon <-Aimé.>.